Hozzá nem értés, téves hiba megállapítás

Napi szintű tapasztalat, hogy akár márkaképviseletek, akár független szervizek komoly szakmai hiányosságok küzdenek. Sok esetben hiányzik részükről a logikus gondolkozás, a megfelelő felkészültség, a szakmai hozzáértés és az ebből fakadó hibaelhárítás megfelelő és egyben szakszerű kivitelezése. A hozzá nem értés és tudatlanság következtében nem ritka, hogy a gépjármű tulajdonosát indokolatlanul olyan alkatrész cserékre és értelmetlen plusz szerviz költségekbe kényszerítik, amik teljességgel értelmetlenek, illetve feleslegesek. A teljesség igénye nélkül csak pár példa, ami napi szintű gyakorlat:

Sokan képtelenek egy akkumulátor merülés állapot kivizsgálására.
Napi szintű gyakorlat, hogy autók tucatjainak merül le az akkumulátora, többnyire minden előzetes jelzés nélkül. Ez bármikor, bárkivel, bárhol, bármilyen körülmények között megtörténhet, nem várt és felettébb kellemetlen helyzetet megteremtve a gépjárművet használó személy számára. Sok esetben már az gondot okoz szervizekben dolgozó munkatársak számára, hogy egy gépjármű akkumulátor vizsgálata során szakszerűen megmérjék egy adott gépjármű össz áramfelvételét, ha van, akkor egy utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakítás áramfelvételét úgy kikapcsolt, mint bekapcsolt állapotban. Szinte képtelenek az össz áramfelvételt külön, külön tételekre bontani, hogy ennyi és ennyi utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakítás áramfelvétele és ennyi és ennyi magának a gépjárműnek az áramfelvétele. Ebből fakadóan szinte megoldhatatlan feladatot jelent számukra annak a megállapítása is, hogy ha valamiért merül a gépjármű akkumulátora, annak mi a tényleges oka. Esetleg az akkumulátor cellazárlatos? Vagy valamely elektronikai alkatrész javításra, cserére szorul? Általános tapasztalat, hogy ilyenkor indokolatlanul cserélgetnek a megrendelő terhére különböző elektronikai alkatrészeket a gépjárműben, mivel halvány lila fogalmuk sincsen arról, hogy mi az, amit tenniük kellene. Így marad a próbálgatás, a „hátha”, a „talán ez” alapon, ami nagyon siralmas. Persze mindezt a gépjármű tulajdonos költségére. Utólagos gépjárművédelmi kialakítás megléte esetében azonnal arra fogják az akkumulátor merülésének okát. Részükről többnyire ezzel az ügy le is van zárva. Utólagos gépjárművédelemmel foglalkozó cégek elmondása alapján nagyon sok esetben ők állapítják meg a probléma valós okát azon egyszerű okból kifolyólag, hogy a félrevezetett gépjármű tulajdonos elviszi hozzájuk is a gépjárművét kivizsgálás céljából mondván és gondolván, hogy úgy is a „riasztós cég” a probléma okozója. Ilyenkor bebizonyosodik, hogy a meghibásodás nem hozható ok, okozati összefüggésbe az utólagosan beépített gépjárművédelemmel, amiről írásos mérési eredményt adnak a gépjármű tulajdonosának. Ez egyben logikus is, mivel az utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakítások szinte mindegyike 10 – 30 mA áramfelvételt igényelnek a működésük során, ami áramfelvétel képtelen lemeríteni egy gépjármű akkumulátorát. Tudnivaló, hogy törvényi keret szabályozza egy utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakítás áramfelvétel maximumát!

Hiba keresés a „vak vezet világtalant” szemléletben és mások okolása:
Erről is fontos szót ejteni, mivel ez is napi szintű gyakorlat. Ha a szervizben nem találják a hiba forrását, annak okát és a gépjármű tartalmaz utólagosan beépített védelmi kialakítást, mindegy, hogy mit, akkor többnyire arra fogják a gépjármű meghibásodását. Ekkor – tévesen – általában azt javasolják a gépjármű tulajdonosának, hogy azt szereltesse ki mondván, hogy ez majd megoldja a problémát. Ami a valóságban nem old meg semmit, mert egy utólagosan beépített gépjárművédelmi kialakítás nem tud tönkre tenni semmilyen gépjárművet vagy annak bármely alkatrészét! Ennek az oka egyszerű. Amíg egy gépjármű üzemel, addig az utólagosan beépített védelmi kialakítás képtelen beleszólni a gépjármű életébe, illetve annak működésébe. Amikor meg a gépjármű nem üzemel, az utólagosan beépített védelmi kialakítás kizárólag csak akkor kapcsolható be. Mivel a gépjármű nem üzemel, így a védelmi kialakítás szintén nem tud beleszólni és nem is szól bele a gépjármű életébe. Az csak akkor mutatkozik meg, ha jön a tolvaj és megpróbálja ellopni a gépjárművet. Ebben az esetben a hatékony gépjárművédelem teszi a dolgát, a gépjármű elindíthatatlan marad, az nem lopható el és ennek megfelelően az utólagosan beépített védelmi kialakítás szintén nem tud meghibásodást generálni. Amikor a gépjármű működik, akkor az utólagosan beépített védelmi kialakítás nem működik. Amikor az utólagosan beépített védelmi kialakítás működik, akkor meg a gépjármű nem működik. Ez egy roppant egyszerű logika. Hogy ezt a folyamatot miért nem értik és miért nem ismerik szervizek, műhelyek, illetve az ott dolgozók, az nem tudható, de ez igen komoly alap hiányosság a részükről. Ez körülbelül olyan, mintha valaki elmenne matematika tanárak anélkül, hogy ismerné a négy alapműveletet és nem tudna sem szorozni, osztani, összeadni és kivonni. Az ilyen és ehhez hasonló tudatlanságukból fakadóan szervizek és műhelyek napi szinten(!) vezetik félre a gépjármű tulajdonosokat.

Amennyiben van véleménye, kérem ossza meg velünk!
[email protected]

Scroll to Top