Fenyegetés garancia megvonással
Felelősség elhárítás és fenyegetés garancia vesztéssel.
Nem ritka az sem, hogy márkaképviseletek és szakszervizek megtévesztve és félrevezetve ügyfeleiket, egy garanciális gépjármű javítása és karbantartása során különböző okokra hivatkozva díjtételeket számítanak fel, ily módon megkárosítva őket. Az sem ritka, amikor márkaképviseletek és szervizek a gépjármű garanciájának megvonásával fenyegetőznek. Ezzel kapcsolatosan meg kell jegyezni, hogy egy gépjármű garanciáját nem lehet megszüntetni, aminek az oka igen egyszerű. Legyen az bárki és végezzen bármilyen tevékenységet is egy gépjárművön jegyzett vállalkozás révén, az általa elvégzett munkára köteles garanciát biztosítani! Amennyiben a tevékenysége során a kivitelező hibát vét, akkor a saját termékfelelősségi biztosításának a terhére, ha ez nincs, akkor a saját maga költségére köteles szakszervizben megszüntetni az általa keletkezett meghibásodást, aminek értelmében a szakszerviz a megfelelő alkatrészeket felhasználva fogja helyreállítani a meghibásodott gépjárművet, ami alkatrészekre és magára az elvégzett munkára is köteles garanciát biztosítani a szakszerviz. És valljuk be, ezt biztosítja is. Akkor hogy is tud elveszni egy gépjármű garanciája? Hát sehogy. Akkor mi áll ennek a fenyegetésnek a hátterében? Ennek az alaptalan fenyegetésnek három oka van:
1. Az első ok maga az emberi aljasság, függetlenül a 2. és a 3. októl.
2. Az második ok anyagi természetű. Az ügyfél legyen megijedve, hogy ha karbantartás céljából nem szakszervizbe viszi a gépjárművét, akkor megvonják tőle a gépjárművére vonatkozó garanciát. Igen abszurd lenne, ha egy x millió forintos gépjárműnél megvonnák a garanciát, mert nem a „szakszervizben” lett elvégezve például egy olaj csere.
3. A harmadik ok szintén anyagi természetű.
Az gépjármű tulajdonosára alaposan rá kell ijeszteni, hogy ha utólagosan szereltet be a gépjárművébe gépjárművédelmi kialakítást, – persze azt leszámítva, amit az érintett márkaképviselet szerel be utólagosan – akkor elveszíti a gépjárműve garanciáját. Ami persze nem igaz. Ezt az aljasságot sok esetben azért alkalmazzák márkaképviseletek és szakszervizek részéről, mert így elérhető, hogy a gépjármű tulajdonosa nem fog utólagos gépjárművédelmi kialakítást alkalmazni, aminek a következtében a gépjárműve ellopható marad. És most kérem lehet ezen jól felháborodni. Tudható, hogy 1999-ben derült ki először, hogy márkaképviseletek márkaszervizeiben dolgozók, bűnözői körökkel együttműködve lopták el ügyfeleik gépjárműveit, ami mind a mai napig jól bevált módszer.
Mi a megoldás, ha valakit garancia megvonással fenyegetnek meg?
Ilyen esetekben azonnal jogorvoslatot kell kérni és amennyiben szükséges, magánszakértő bevonásával igazolni, hogy az érintett szerviz jogellenesen járt el. A magánszakvélemény egy bírósági eljárás során is bizonyító erejű lehet a megkárosított gépjármű tulajdonos részére, amit egy ilyen per során a szerviznek kellene cáfolnia, amit szinte lehetetlen számára megtenni. A több évtizedes tapasztalatunk az, hogy amennyiben a gépjármű tulajdonos a sarkára áll és nem hagyja magát, akkor egy ilyen eset el sem jut a bíróságig, mert az érintett márkaképviselet és szerviz felhagy a próbálkozásával.
Amennyiben van véleménye, kérem ossza meg velünk!
[email protected]